pátek 18. října 2019

Vypsaná fiXa a první koncert v Ostravě

Vypsaná fiXa a Ostrava

Tohle město nás přijalo jako jedno z prvních-cizích- víc vzdálených měst, kam jsme začali vyjíždět prastarým polským fiatem nebo žigulem.
Proč?
Protože má v sobě svobodu a divočinu. Lidi se tu z ničím neserou a daj ti hned najevo, jak to cejtěj. Takže když hraješ dobře (nebo se o to alespoň upřímně snažíš-to byl trochu náš případ hehe), tak přijdou a rozpoutaj kotel.

Myslím, že se k sobě docela hodíme. A navíc-málokdo to ví-narodil se tu a chvíli tu i žil náš kytarista Mejla.

Je to pro nás důležitý město.

Aby taky ne. Vždyť jsme tady nahráli první tři desky.
Brutální všechno, Bestiálně šťastní a Krásu nesmírnou.
Všechny ve studiu Citron, který vybral Petr Fiala.
Mňága tam v té době pravidelně nahrávala a z toho to celý vyplynulo.
Ve studiu pracoval týpek jménem Petr Slezák a ten se připojil do našeho teamu.
Tihle dva se dobře doplňovali.
Každej byl úplně jinej, ale spolu byli silný.

A tak je první trilogie našich nahrávek je ostravská.


Vzpomínám si na moment, když jsem do toho studia poprvé vešel. Fili nás tam vzal na exkurzi, aby bylo jasný do čeho jdeme.

Byl jsem naprosto ohromen velikostí toho nahravacího sálu. Zrovna tam nahrával Janek Ledecký. Opatrně jsme procházeli kolem rozestavěných nástrojů a nikdo nic neříkal.

Nad našima hlavama se vznášelo ticho prostoru.

Naplno jsem si uvědomil, že se to opravdu děje. Dostali jsme smlouvu, peníze na pořádný studio a nahrajeme desku z borcem, kterýho jsme jako týnejdžři opravdu žrali.
Myslím, že lepší start jsme mít nemohli.

A to nebylo všechno. Taky jsme tady samozřejmě odehráli spoustu koncertů.

Jakej byl ten první?

Ten první proběhl rok před nahráváním Brutálního všechna. Bylo to v klubu jménem Hudební bazar. Z toho koncertu si pamatuju tři věci. Hráli jsme ve třech, hrozně tam probíjel mikrofon a skoro nikdo tam nebyl. Klub mi připomínal hippie obývák. Prázdnej hippie obývák.

Zvukař nebo spíš člověk, kterej se za něj vydával mi ten probíjející mikrofon omotal nějakým kusem hadru, kterej našel ve svý kapse. Možná to byl kapesník možná to bylo úplně něco jinýho. Radši jsem po tom nepátral.
Každopádně mikrofon pořád probíjel dál a můj život byl rozhodně pankovej. Hehe.

Hráli jsme a já dostával jednu elektrickou pecku za druhou. Čím víc jsem ten hadr zaslintával, tím víc to probíjelo.

A to je asi ten nejsilnější zážitek.
Strašně mě to deptalo, ale řek jsem si, že to nikdy nevzdám a prostě to dohraju za každou cenu. Myslím, že to je jeden ze vzorců, kterej naší partu dovedl do cíle, kde ji nikdo nečekal. I když jsme hráli cv šílenejch podmínkách pro minimální množství lidí, tak jsme to tam solili jak jen nejlíp to šlo. Model Nicholson a kvádr a aspoň jsem to zkusil.

A nakonec i na tenhle koncert pár lidí dorazilo.

Seděli u stolu a čuměli na nás. Co teda jalko bude he?
Pak usoudili, že jsme asi dobrý. Něco na nás během koncertu řvali a vypadali spokojeně.
Dokonce jsme i přidávali.
"Příště vememe kamoše", řek jeden z těch, co tam náhodou dorazili.
Měli jsme radost.
Rozhodně to nebyl žádnej průlom.

Jeli jsme domů a bylo jasný, že v Ostravě jsme sice nevyhráli, ale dá se tady hrát.
Jenže v tý době už jsme věděli, že jeden nájezd rozhodně nestačí.
Nám rozhodně ne.

Jediná reklama naší party byl živej koncert a demáč na kazetě.

Karty byly jasně rozdaný.

A někde v tomhle ostravským balíku karet byl ještě otočenej Boomerang, Marley, Fabric-kluby, kde jsme hráli pak a kde to začalo fungovat mnohem, mnohem víc.

A hlavně tam bylo otočený Brutální všechno.

Ale to jsme ještě nevěděli.

První koncert v Ostravě byl taková nenápadná předpředehra.
První skoba do skály.


Jeli jsme domů a bylo to daleko.




13 komentářů:

  1. Komentujte a povzbuzujte:) Snad zvládnu napsat všechny města. Hehe

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní, já bych to bral i jako knihu he? Těším se na další, moc mě baví to číst

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. začal bych postupně-příště bude Frýdek Místek:)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Byl s vámi Lukáš Klepek, kámoš z Bohumína, který žil v té době v Pardubicích...

      Vymazat
  4. Konečně.. Kvalitě taky chybí blog :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Baví mě to! Těším se na Ústí.

    OdpovědětVymazat
  6. Uplne me to dojima :) Nektere ty kluby uz nejsou (a nebo davno nejsou co byvaly) a z toho, jak to pises na me uplne dychla atmosfera tehdejsi ostravske klubove sceny. Ale neutapejme se v minulosti, pojdme psat novou. Dneska vecer to rozjedem ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Čago,
    mám jeden dotaz na to, kde hrajete v Brně. Zdá se vám Sono lepší klub než třeba Fléda? Mě se Fixí mejdan víc líbil na Flédě, než naposled v Sonu, ale to je spíš subjektivní. Má to nějaký důvod, že hrajete právě v Sonu?
    Díky,
    Black

    OdpovědětVymazat
  8. Těším se, že je šance, že zase zavítáte do Trutnova. OAMF is dead, ať žije Artu Kus! Loni to bylo takový komorní poprvé, ale třeba už za rok či dva..
    Naposledy to totiž bylo asi před víc jak deseti lety: https://www.mikrom.cz/vypsana-fixa-v-trutnovinkach/

    OdpovědětVymazat